Cinsel istek yakınlık, fiziksel ve ruhsal sağlıklılık, deneyimler, inançlar, hayat tarzı ve şu anki ilişkiniz gibi birçok nedenle ilişkilidir. Bu alanların herhangi birinde bir problem yaşıyorsanız bu cinsel isteğinizi etkileyebilir. Eğer partnerinize oranla siz daha az sıklıkla cinsel ilişkiye girmek istiyorsanız, bu bir sorun olduğu anlamına gelmez ve tamamen normaldir ama bazen bu farklar ilişkinizde sorunlara yol açabilir.

Cinsel İsteksizlik Nasıl Tedavi Edilir?

Cinsel isteksizlik semptomları:

• Cinsel aktivitelere karşı (mastürbasyon dahil) ilgisizlik
  • Hiç ya da çok nadiren cinsel fanteziler ve düşünceler kurmak
  • Cinsel isteksizliğinizin sizi endişelendiriyor olması

Cinsel isteksizliğin tedavisi, öncelikle bu duruma neyin sebep olduğu ile ilişkilidir. Çoğu zaman sorun kullanılan bir ilacın değiştirilmesi, var olan bir kronik hastalığın tedavisi gibi basit yollarla çözülebilir. Ama sorunun kaynağı psikolojik ise tedavi Cinsel Terapi ile yapılır. Cinsel terapi, cinsel sorunlar konusunda eğitim almış deneyimli Kadın Doğum Uzmanı ve Cinsel Terapistler tarafından, cinsel sorunları olan birey ya da çiftlere uygulanan bir tür kognitif davranış tedavisidir. Cinsel tedaviler, uzmanın muayenehanesinde veya online olarak yapılabilir.

Cinsel terapi bu konuda eğitim almış, deneyimli doktorlar tarafından uygulanmalıdır. Cinsel terapiye başvuran kişinin partneri varsa tedaviye onunla başvurması önerilir. Çünkü bu tedavini başarısını daha da artırmaktadır. Her iki eşle görüşülerek yaşadıkları sorunlar hakkında konuşulur. Sorunun alanları belirlendikten sonra tedaviye çiftle beraber başlanır.

Cinsel bölgelerin anatomisi ve fizyolojisi, cinsel yanıtların işleyişi, yanlış cinsel inanışlar, cinsellik kavramı anlatılır. Cinsel isteksizlik bazen yanlış bilgilerin yarattığı kaygıdan kaynaklanıyor olabilir. Kişinin bedenini tanıması, kendi bedeni üzerinde güç sahibi olması ile edineceği özgüven cinsel isteksizliğin giderilmesinde yardımcıdır.

Cinsel terapide daha sonra çiftlere uygulamalar verilir. Bu uygulamalar kişinin kendi cinselliğini tanıması, partnerinin bedenini tanıması, karşılıklı nelerden hoşlandıklarını keşfetmelerini hedefleyen keyifli uygulamalardan oluşur.

Cinsel terapide başarı oranı çok yüksektir. Bedensel nedenlere bağlı kadın uyarılma bozukluklarında nedene yönelik tedavi uygulanır. Örneğin menopoz dönemindeki hormon tedavileri sorunun çözümünde çok önemli bir yer tutar. Ya da herhangi bir ilaç kullanımına bağlı olarak ortaya çıkan uyarılma bozukluğunda ilacın değiştirilmesi ya da dozunun azaltılması sorunu kolayca çözebilir.