Vajinismus Konusunda 10 Yanlış Bilgi ve Vajinismusta önerilmeyen uygulamalar nelerdir?

Zaman zaman vajinismusla ilgili yeterli bilgi ve deneyimi olmayan profesyonellerin hastalara tedaviyi zorlaştıracak, hayal kırıklığı yaratacak yada gereksiz müdahalelere yönlendirerek maddi ve manevi zarar görmelerine neden olacak sözleri ve uygulamaları ile karşılaşabiliyoruz. Bu tür sözler ve uygulamalar bana sık sık İnstagram hesabım üzerinden geliyor.

Vajinismus Konusunda 10 Yanlış Bilgi

Örneğin;

‘’ Bacaklarını açabiliyorsun. Vajinal muayene olabiliyorsun. Sen vajinismus değilsin.’’

Jinekolojik –vajinal muayene olamayan bir kadının, bacaklarını kapatması, kendini geri çekmeye çalışması vb. davranışlar vajinismus tanısı koydurur.

Jinekolojik muayene olabilen sadece penis girişine izin vermeyen kadınlar da olabilir. Bununla birlikte cinsel ilişkide bulunabilen fakat vajinal muayene olamayan vajinismus hastaları da olabilir.
İşte vajinusmus konusunda 10 yanlış bilgi

• ’Senin vajinan dar.’’
  • ‘’Kızlık zarın kalın yada geride.’’
  • ‘’Anestezik kremler verelim geçer.’’
  • ‘’Kızlık zarını çıkaralım , sorun bitsin. ‘’
  • ‘’ Alkol kullan , sarhoş ol.’’
  • ‘’ Genel anestezi altında cinsel birleşme önermek’’
  • ‘’24 saatlik tedaviler ’’
  • Bu cümleler vajinismus hakkında yeterli bilgi ve deneyimi olmayan hastayı suistimal eden söylemler ve uygulamalardır.
  • ‘’ Vajinaya botox uygulaması’’

Vajinismus sebebe yönelik uygun bir tedavi tekniği ile adım adım çözülür. Bunun dışında mucize çözümler aramak yanlış olur.

Botoks uygulaması geçici bir çözüm yolu olup mevcut sorunun daha da derinleşmesine ve farklılaşmasına neden olur. Botox uygulalamaları ve 24 saatlik tedavilerde problem diğer cinsel işlev bozuklukları ile devam eder. Ağrılı cinsel birleşme, kuruluk, uyarılamama, orgazm olamama ve cinsel isteksizlik tabloya ilave olur.

Peki vajinismus olup olmadığınızı nasıl anlarsınız. İşte vajinismus belirtileri